نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

سایه جریمه روی سر تراکتور و گل‌گهر

  • کد خبر: ۱۸۸۷۷۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
  • ۱
سایه جریمه روی سر تراکتور و گل‌گهر
کابوس کسرامتیاز از باشگاه‌های لیگ‌برتری ادامه خواهد داشت.

شهرآرانیوز، چندروز پیش و درحالی‌که در لیگ‌برتر مسابقه‌ای برگزار نمی‌شد، جریمه و کسرامتیاز از پرسپولیس، صدرنشین را تغییر داد و حالا به نظر می‌رسد که با تکرار این اتفاق، جدول بدون برگزاری هیچ مسابقه‌ای بازهم دچار تغییر شود. لیگ‌برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم در اوج حاشیه و اتفاقات جنجالی کارش را پیش می‌برد و در کنار مسائلی ازجمله شلختگی مسابقات، وضع قوانین جدید برای فعالیت تیم‌ها در بازار نقل‌وانتقالات و احیای قانون سقف بودجه باعث شده است تا چالش‌هایی جنجالی به‌وجود آید.

چهار باشگاه لیگ‌برتری علیه باشگاه سپاهان شکایت کردند و این شکایت‌ها سبب شد تا اعضای کارگروه ناظر بر قرارداد‌های ورزشی، پرونده باشگاه سپاهان را به‌عنوان نخستین پرونده در لیگ بیست‌وسوم بررسی کنند و درنهایت آن‌ها هم علیه باشگاه اصفهانی شکایتی را در کمیته انضباطی تنظیم کردند. سپاهانی‌ها به جریمه چهار امتیاز و پرداخت ۴۰ میلیارد تومان محکوم شدند که البته این حکم در کمیته استیناف در حال بررسی است.

پس از آنکه کارگروه ناظر بر قرارداد‌های ورزشی به پرونده باشگاه سپاهان رسیدگی کرد، سپاهانی‌ها با باشگاه آلومینیوم اراک علیه باشگاه پرسپولیس اقدام حقوقی کردند و این مسئله سبب شد تا پرونده این باشگاه هم توسط کارگروه بررسی شود و درنهایت کارگروه ناظر بر قرارداد‌های ورزشی شکایتی علیه سرخ‌پوشان پایتخت در کمیته انضباطی ثبت کرد و براساس بررسی‌ها، یک امتیاز از پرسپولیس کم شد و آن‌ها به پرداخت ۱۰ میلیارد تومان محکوم شدند. اما به نظر نمی‌رسد که ماجرا به همین دو تیم ختم شود و حالا برخی باشگاه‌های دیگر هم خود را در خطر جریمه و کسر امتیاز می‌بینند.

شکایتی علیه استقلال ثبت نشد

پس از جریمه پرسپولیس و سپاهان، مدیران و طرف‌داران این دو تیم انتظار داشتند که اتفاق مشابهی برای استقلالی‌ها رقم بخورد، اما به‌نظر آبی‌پوشان پایتخت تاکنون توانسته‌اند از خطر کسر امتیاز فرار کنند. مدیران باشگاه استقلال از ابتدای فصل جدید با وسواس ویژه‌ای به‌دنبال آن بودند تا بتوانند با کاهش رقم قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی از قوانین جدید پیروی کنند و از خطراتی مانند کسر امتیاز و جریمه مالی مصون بمانند.

درحالی‌که هنوز قرارداد گوستاوو بلانکو و امید حامدی‌فر به‌ثبت نرسیده است و سقف بودجه آبی‌ها حدود ۲ میلیارد تومان جای خالی دارد، تلاش‌ها برای کاهش رقم قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی ادامه دارد و گفته می‌شود که با وجود طرح شایعات پرشمار، باشگاه‌های رقیب ازجمله پرسپولیس و البته کارگروه ناظر بر قرارداد‌های ورزشی در کمیته انضباطی علیه آبی‌ها شکایتی ثبت نکرده‌اند تا استقلال برخلاف رقیبانش از خطر کسر امتیاز و جریمه سنگین دور بماند.

دردسر مالیات خارجی‌ها برای تراکتور

اعضای کارگروه ناظر بر قرارداد‌های ورزشی پس از بررسی پرونده باشگاه‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال، حالا مشغول بررسی اسناد و مدارک باشگاه تراکتور هستند. گفته می‌شود سرخ‌پوشان تبریزی در رعایت سقف بودجه ناکام بوده‌اند، اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که یکی از ایراد‌های مهم درباره قرارداد‌های باشگاه تراکتور، پذیرش مالیات بازیکنان خارجی و اعضای کادرفنی است و همین موضوع می‌تواند برای سرخ‌پوشان تبریزی دردسرساز شود؛ موضوعی که پرسپولیس هم با آن درگیر بود و درنهایت به‌خاطر همان هم با جریمه روبه‌رو شد. البته هنوز اعضای کارگروه در این‌باره به جمع‌بندی نرسیده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که به‌زودی شکایتی علیه باشگاه تراکتور در کمیته انضباطی ثبت شود.

خطر کسر امتیاز روی سر گل‌گهر

گل‌گهر سیرجان یکی دیگر از تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم است و به‌زودی کارگروه ناظر بر قرارداد‌های ورزشی پرونده آن‌ها را بررسی خواهد کرد. گل‌گهری‌ها درحالی قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی‌شان را ثبت کرده‌اند که گفته می‌شود در اسناد ارسالی به سازمان لیگ، قرارداد مارینوس اوزونیدیس و دستیارانش حدود ۵۵۰ هزار دلار ثبت شده است، آن‌هم درحالی‌که دو طرف توافقی یک‌میلیون‌دلاری کرده‌اند و همین موضوع می‌تواند برای باشگاه سیرجانی دردسرساز شود. با توجه به این اوضاع، به نظر می‌رسد که احتمال کسر امتیاز از دیگرتیم‌های لیگ‌برتری هنوز وجود دارد و با این اوصاف، تغییر و تحولات پرشمار در جدول رده‌بندی در آینده‌ای نزدیک دور از ذهن نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
0
برای گل گهر سیرجان بهترین کار که حتما از حمایت مردمی هم برخوردار است عدم سرمایه گذاری برروی ورزش لوکس فوتبال ورسیدگی به کمبودهاست زیرا اکثرا معتقدند در شهری که دچار کمبودهای زیادی ست هنوز بیمارستان درستی ندارد فرودگاه دربداغونی دارد هتل ندارد آسفالت خیابانها دیگه نگو....فوتبال لیگ برتر واقعا زیر سواله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->